Salgsbetingelser :
Priser :
Alle priser er inkl. 25 % moms og i Danske kroner.
Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris.
Alle priser på www.datahuset.dk er vejledende, DataHuset kan ikke gøres ansvarlig for prisstigninger. før handlen er indgået.
Der tages forbehold for :
Prisstigninger, valutaændringer, force majeure, leveringssvigt, afgiftsændringer, udsolgte varer og trykfejl.
Ligeledes kan DataHuset ikke gøres ansvarlig for driftstab eller drifts ulemper, i forbindelse med fejl på solgte produkter.
Levering :
Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos DataHuset's grossister.
Alle kontrakter / faktureringer udstedes på dansk.
Betaling :
De mulige betalingsmåder er:
• Kontant ( butikssalg )
• Dankort / VISA / Mastercard
• Betaling via efterkrav (gebyr kr. 75,-)
• Efter aftale
Der er ikke mulighed for forudbetaling, idet kundens retsstilling her er væsentlig dårligere end ved andre former for betaling.
Fortrydelseret :
I Forbrugerkøb hvor bestillingen af varer foretages via internettet har forbrugeren 14 dages fortrydelsesret,
( ikke butikskøb hvor kunden har mulighed for at se varen før køb ).
Fortrydelseret B2B:
Bemærk venligst.! B2B Handelskøb, dvs. ved salg til virksomheder. Har andre regler:
Virksomheder har ikke 14 dages returret ved internet køb, ved indsendelse af vare fra en virksomhed,
med henblik på anvendelse af returret, vil disse blive returneret mod et håndteringsgebyr og forsendelsesomkostninger.
Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt hvor varen overdrages til kunden.
DataHuset har normalt IKKE 14 dages fortrydelseret ved Butikskøb, da kunden har mulighed for at se varen inden køb (Butikssalg). Skulle købet alligevel fortrydes indenfor 14 dage, ser datahuset på det fra sag til sag og såfrem der findes en
løsning tilbage betaler DataHuset købesummen, eller giver et tilgodebevis. ( Bemærk betingelser ).
Betingelser :
Betingelsen for at anvende fortrydelsesretten er at varen tilbageleveres i væsentlig samme stand, som ved overdragelsen.
Hvis varen ikke tilbageleveres i væsentlig samme stand, ansættes varen skønsmæssigt af DataHuset ud fra en mulig gensalgsværdi. Normalt fratrækkes 15% af varens pris.
Ved specielt konfigurerede PC-Systemer og specielt konfigurerede Bærbare bortfalder Fortrydelsesretten.
samt special bestillinger af vare som ikke normalt lagerføres.
Da original emballagen i nogen tilfælde udgør en væsentlig del af varens værdi,
kan det betyde at varen ikke kan anses for returneret i væsentlig samme stand.
Husk derfor altid at gemme emballagen til du er sikker på at du vil beholde varen.
Software :
Fortrydelsesretten bortfalder hvis produktets forsegling er brudt.
Kompatibilitet :
DataHuset kan ikke holdes ansvarlig for kompatibilitetsproblemer, som følge af ændringer i konfiguration af DataHuset's sammensatte komponenter.
REKLAMATIONSRET som loven foreskriver:
Reklamationsretten er udvidet fra et til to år gældende fra d. 01.01.2002
De første 6 måneder vil fejl og mangler som udgangspunkt blive betragtet som fabrikationsfejl og du kan få en ny vare,
eller pengene tilbage, hvis varen ikke kan repareres.
Efter 6 måneder og frem til 24 måneder skal butikken tage varen ind til undersøgelse.
Viser det sig at fejlen kan betragtes som en fabrikationsfejl, gælder de samme regler med, at du kan få en ny vare eller få den repareret. Er fejlen derimod indtruffet efter købet kan du risikere at betale for undersøgelsen og også for reparationen, hvis du vil have det gjort.
Med hensyn til begreber som garanti, bytteret, returret og fortrydelsesret, så er det noget, som butikken frivilligt giver forbrugeren.
De er ikke forpligtet ifølge købeloven. Det vil kort sige, at man som forbruger ikke kan fortryde et køb eller få byttet varen, hvis butikken ikke har skrevet eller aftalt det med dig.
Hvis butikken giver lov til at bytte, får man som regel et tilgodebevis og det gælder i mindst fem år.
ANVENDELSE AF REKLAMATIONSRETTEN / GARANTIEN:
DataHuset yder 6 måneders garanti, efter seks måneder og frem til 24 måneder regnet fra fakturadatoen ydes der reklamationsret i henhold til købeloven, med mindre yderligere garanti er nævnt.
DataHuset yder 1 måned garanti på brugte løsdele, med mindre yderligere garanti er nævnt.
DataHuset yder 3 måneders garanti på reparationer, med mindre yderligere garanti er nævnt.
ANVENDELSE AF REKLAMATIONSRETTEN / GARANTIEN På Refurbished produkter:
DataHuset yder 1 års garanti på Refurbished produkter *, med mindre yderligere garanti er nævnt.
Bemærk! Der ydes IKKE Reklamationsret, udover den givet garanti på Refurbished produkter.
Da Refurbished produkter, generelt er 2,5-3,5 år ved start af et Refurbis program, og elektroniske komponenter,
normalt har en levetid på ca. 4,5 år ifølge producenterne,
kan DataHuset ikke forsvarer at giver yderligere garanti end de 12 måneder.
*Refurbished produkter er F.eks brugte mobiltelefoner eller bærbar som er renoveret og geninstalleret.
ANVENDELSE AF REKLAMATIONSRETTEN / GARANTIEN B2B Handelskøb:
Bemærk venligst.! B2B Handelskøb, dvs. ved salg til virksomheder. Har andre regler:
DataHuset yder 12 måneders reklamationsret ved handelskøb,
Ved reklamationer i handelskøb påløber der ikke yderligere 1 års reklamationsret.
Ved indlevering af defekte varer, skal faktura / garantibevis forevises og eventuelle brugermanualer / cd-rommer skal indleveres med det pågældende defekte produkt / produkter.
Af hensyn til hurtig reparation / udskiftning af defekte dele bedes køberen vedlægge en udførlig beskrivelse af produktets pågældende fejl / mangler.
Komplette Pc-systemer som ikke er samlet eller monteret af DataHuset, og hvor der foretages fejlsøgning vil DataHuset beregne en fast pris på kr. 250,- inkl. moms.
Produkter der er omfattet af reklamations retten og som er defekte vil herefter blive udskiftet.
Ønsker man ikke at DataHuset foretager fejlfinding skal det defekte produkt afmonteres og sendes separat
Alle produkter der returneres til DataHuset skal være forsvarligt indpakket.
Ved CPU’er, ram harddiske m.v. skal disse leveres tilbage i en kasse eller lignende og i antistatisk pose. Skader som følge af mangelfuld emballering kan medføre at dine rettigheder bortfalder.
Husk !!. Lav altid backup af dine data før indlevering af harddiske/lagermedier til reparation.
DataHuset kan ikke gøres ansvarlig for tab af kundens data, der medleveres til reparationen.
TILBAGELEVERING AF PRODUKTER SOM IKKE INDEHOLDER FEJL:
Ved tilbagelevering af defekte eller forkerte produkter til DataHuset, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv testgebyr og fragtgebyr.
Testgebyr ligger mellem kr. 50,- og 400,- inkl. moms.
Testgebyr dækker den forbrugte tid i forbindelse med test og fejlsøgning.
GARANTIEN DÆKKER IKKE:
Garantien dækker ikke slid, misbrug, forkert tilslutning, bortkomne disketter/cd-rommer og brugermanualer m.v., samt tab og skader som skyldes lokale forhold herunder lynnedslag, vandskader og brand m.v.
Ved defekt pga. støv / skidt bortfalder garantien.
Garantien dækker ligeledes ikke for skader, der er opstået som følge af indgreb eller ændringer i Pc’en / produktet under reparation, montage og lignende, med mindre de er udført af DataHuset.
Garantien dækker ikke CPU (Processor) eller bundkort, hvis CPU (processor) eller bundkort har været ”overclocked”, dvs. sat til højre hastighed end den er lavet til.
Garantien dækker heller ikke CPU (processor), hvis skaden skyldes fejlmontering eller ukorrekt (ikke godkendt til processoren) CPU køler.
Dette kan bl.a. ses ved ridser eller anden form for beskadigelse på CPU-kernen, eller andre tegn skønnet af DataHuset.
Garantien dækker ligeledes ikke grafikkort, som er blevet ”flashed, bios mod’ed” eller andre betegnelser for indirekte indgreb i hardwaredelen. Dette vil i givet fald betyde at hardwaren er presset til at yde mere end det er lavet til.
VIGTIGE GARANTIBESTEMMELSER VEDR. PIXELFEJL PÅ LCD (TFT) SKÆRME
Vigtige garantibestemmelser vedr. pixelfejl på LCD-skærme: De avancerede LCD-paneler, som anvendes i alle LCD Monitorer er blandt markedets absolut bedste og lever fuldt ud op til alle industristandarder for LCD-skærme. Selve skærmfladen på de fleste, gængse LCD-skærme, består af mere end 2,3 millioner individuelle, lysende transistorer, også kaldet pixels. Med et så stort antal lysende, små punkter på et begrænset område som en LCD-skærm, er det ikke ualmindeligt, at en eller flere pixels enten lyser eller er slukket konstant. Dette kan ses som en eller flere lysende eller sorte prikker på skærmen og benævnes normalt som pixelfejl. Normalt er disse pixelfejl meget svære at få øje på, og påvirker dermed heller ikke LCD-skærmens kvalitet og anvendelsesmuligheder. Det er vigtigt at slå fast, at pixelfejl er generelt for alle LCD-skærme uanset mærke og producent, og at fænomenet derfor ikke er specifikt relateret til bestemte produktmærker. Som følge deraf regnes en LCD-skærm med 1-8 pixelfejl som værende indenfor IT-industriens høje kvalitets-standarder og betragtes derfor som en godkendt høj kvalitets LCD-skærm. Såfremt det umiddelbart efter levering (dog senest en hverdag efter levering) af en LCD monitor konstateres, at LCD-skærmen har pixelfejl, kontakt da venligst DataHuset, med henblik på at få ombyttet monitoren.
VED BETALING EFTER FORFALDSDATO:
Ved betaling efter forfaldsdato beregnes rente 2 % pr. påbegyndt måned og rykkergebyr på kr.100,- inkl. moms.
Varerne forbliver DataHuset’s ejendom indtil hele købesummen er indbetalt inkl. eventuelle renter og gebyrer.
PERSONDATAPOLITIK (GDPR):
1. Generelle bestemmelser
1.1 Denne politik, der omhandler vores behandling af personoplysninger, herefter kaldet ”Persondatapolitik”
beskriver, hvordan DataHuset.dk indsamler og behandler oplysninger om dig.
1.2 Denne persondatapolitik gælder for privatkunder og erhvervskunder.
1.3 Denne persondatapolitik gælder for alle personoplysninger, du afgiver til os,
eller som vi indsamler via vores hjemmeside, www.datahuset.dk
1.4 DataHuset.dk er dataansvarlig for de personoplysninger, vi indsamler om dig. Al henvendelse til os skal ske igennem de supplerede kontaktoplysninger under pkt. 8.
2. Indsamling af personoplysninger
2.1 Hvilke personoplysninger indsamler vi?
2.1.1 Når du besøger vores hjemmeside, indsamler vi automatisk oplysninger om dig, såsom hvilken browser du bruger, hvilke søgetermer du bruger på hjemmesiden, hvilke varer du klikker på, IP-adresse og informationer om din computer.
2.1.2 Når du køber et produkt på vores hjemmeside, registrerer vi derudover følgende personoplysninger: Navn, adresse, e-mailadresse, telefonnummer, IP-adresse samt oplysninger om, hvilke produkter du køber og eventuelt returnerer.
2.2 Hvilke formål tjener personoplysningerne?
2.2.1 Personoplysningerne under pkt. 2.1.1 benytter vi til at forbedre købsoplevelsen og hjemmesiden, til at optimere konvertering og til at foretage målrettet markedsføring.
2.2.2 Personoplysninger under pkt. 2.1.2 benytter vi til at kunne levere købte produkter til dig, for at kunne opfylde vores reklamationsforpligtelser og for at kunne opfylde vores bogføringsmæssige forpligtelser.
2.3 Hvad er grundlaget for behandlingen?
2.3.1 Indsamlingen af personoplysninger, som nævnt i pkt. 2.1.1, er nødvendig for at vi kan varetage vores interesser i at forbedre hjemmesiden, samt for at vi kan tilbyde dig relevante tilbud.
2.3.2 Indsamlingen af personoplysninger, som nævnt i pkt. 2.1.2, er nødvendig for at vi kan opfylde den med dig indgåede købskontrakt. IP-adresser indsamler vi for at kunne forhindre svig.
2.4 Hvor lagres dine personoplysninger?
2.4.1 Personoplysninger lagres på vores sikre servere. Nogle personoplysninger videregives til tredjemand (f.eks.kortindløser). Visse af disse tredjemænd er databehandlere, som opbevarer og behandler personoplysninger på DataHuset.dk’s vegne i henhold til denne datapolitik og i henhold til de databehandleraftaler, der er indgået med respektive databehandlere. Alle persondata opbevares og behandles i henhold til den gældende lovgivning om beskyttelse af persondata.
2.5 Hvordan indsamles dine personoplysninger?
2.5.1 Personoplysninger indsamles primært ved oprettelse af kundekonti og gennemførelse af køb.
2.5.2 Derudover indsamles personoplysninger på hjemmesiden, blandt andet ved hjælp af cookies, se pkt. 7 herom i denne persondatapolitik.
2.5.3 DataHuset.dk modtager ikke personoplysninger om dig fra andre virksomheder i andre tilfælde, end hvor dette følger af dataportabilitet på din opfordring.
3. Brug af databehandlere og dataansvarlige
3.1 Vi benytter os af eksterne virksomheder til blandt andet at assistere den tekniske drift af hjemmesiden samt til udførelse af målrettet markedsføring, herunder retargeting, bedømmelse af købsforløb og forbedringer af hjemmesiden. Visse af disse eksterne virksomheder er selvstændige dataansvarlige for de data, der bliver videregivet hertil. Grundlaget for denne videregivelse er en interesseafvejning af hhv. DataHuset.dk’ interesser og brugerens interesser, hvilket bevirker, at persondata ikke anvendes til usaglige eller uhensigtsmæssige formål. Derudover har DataHuset.dk indgået aftaler om videregivelse af data til eksterne virksomheder med det formål at opfylde kontrakten. Det kunne eksempelvis være PostNord eller GLS
3.2 Andre af disse eksterne virksomheder er databehandlere underlagt vores instruks. De behandler data på vegne af os og DataHuset.dk er derfor ansvarlige for, at databehandlerne ikke anvender data, som de får fra os til andet end opfyldelse af den med os indgåede aftale. Alle vores databehandlere har indgået skriftlige databehandleraftaler med os, hvori der er fastsat retningslinjer for, hvad de må og ikke må benytte de overførte data til.
3.3 En af disse databehandlere, Google Analytics v/ Google Inc, er etableret i USA, og de fornødne garantier for overførsel af oplysninger til USA er sikret gennem databehandlerens certificering under EU-U.S. Privacy Shield.
En kopi af certificeringen kan findes her.
4. Dine rettigheder
4.1 Vi ønsker i videst muligt omfang at skabe åbenhed omkring vores behandling af dine personoplysninger, og i den forbindelse skal vi som dataansvarlig oplyse dig om dine rettigheder.
4.2.1 Som led i vores bestræbelser på at højne det generelle datasikkerhedsniveau kræver vi dokumentation, førend vi behandler en henvendelse, hvori du gør brug af de i pkt. 4.3-4.9 nævnte rettigheder.
4.2.2 Ved henvendelse til DataHuset.dk om sletning af persondata vil du skulle igennem en identifikationsproces, før personoplysningerne slettes. Dette indebærer, at der vil blive tilsendt en pdf, som du bedes underskrive personligt og derefter returnere enten i fysisk form eller som indscannet dokument.
Det indscannede dokument sendes til support@datahuset.dk. Alternativt kan et fysisk underskrevet dokument fremsendes til nedenstående adresse:
DataHuset Kerteminde
Strandvejen 31
DK-5300 Kerteminde
Danmark
4.2.3 Vedrører henvendelsen de andre rettigheder som nævnt nedenfor, vil det være tilstrækkeligt, om der sendes en anmodning fra den registrerede e-mailadresse. Henvendelsen bør sendes på e-mail til support@datahuset.dk. Såfremt den oprindeligt tilknyttede e-mailadresse ikke længere er i behold, henvises til dokumentationskravet i pkt. 4.2.2.
4. Indsigtsretten
4.3.1 Du er til enhver tid berettiget til at anmode os om, hvilke personoplysninger vi har registreret om dig, hvilket formål behandlingen tjener samt hvilke databehandlere, vi i forbindelse med behandlingen benytter.
4.3.2 Denne ret kan udøves ved at generere en automatisk rapport. Dette gøres ved at gå ind på din kontooversigt, hvor der vil være en mulighed for at generere sådan en rapport.
4.4 Retten til berigtigelse
4.4.1 Du har ret til at få urigtige personoplysninger om dig selv berigtiget af os. Såfremt du bliver opmærksom på, at der er fejl i de oplysninger, vi har registreret om dig, opfordres du til at rette skriftlig henvendelse til os, så oplysningerne kan blive korrigeret.
4.4.2 Oplysninger, vi har indsamlet i forbindelse med din oprettelse af en kundekonto, har du selv mulighed for at korrigere via login til din kundekonto under punktet ”Kunde Login”.
4.4.3 Vedrørende dokumentation henvises til pkt. 4.2.1 / 4.2.2
4.5 Retten til sletning
4.5.1 I visse tilfælde har du ret til at få dine personoplysninger slettet af os. I det omfang dine oplysninger er nødvendige, eksempelvis for at kunne overholde vores bogføringsmæssige forpligtelser, er vi ikke forpligtede til at slette dine personoplysninger. Det samme gælder, hvis oplysningerne skal bruges til at gøre et retskrav gældende eller forsvare mod et sådant.
4.5.2 Vedrørende dokumentation henvises til pkt. 4.2.1 / 4.2.2
4.5.3 Vedrørende automatisk sletning se pkt. 5.
4.6 Retten til at begrænse behandlingen til opbevaring
4.6.1 I visse tilfælde har du ret til at få begrænset behandlingen af dine personoplysninger til kun at bestå af opbevaring, eksempelvis hvis du mener, de oplysninger vi behandler om dig ikke er korrekte.
4.7 Retten til dataportabilitet
4.7.1 Du har ret til at få dine personoplysninger udleveret i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format og har ret til at overføre disse oplysninger til en anden dataansvarlig, når vi indsamler dine personoplysninger i forbindelse med, at du køber et produkt af os.
4.7.2 Vedrørende dokumentation henvises til pkt. 4.2.1 / 4.2.2
4.8 Retten til indsigelse
4.8.1 Du kan til enhver tid gøre indsigelse mod vores behandling af dine personoplysninger, som vi indsamler til brug for at forbedre funktioner på hjemmesiden og opbygningen heraf, hvis du har særlige grunde hertil.
4.8.2 Såfremt vi ikke kan påvise lovlige grunde til at fortsætte behandlingen, er vi ikke længere berettigede til at behandle dine personoplysninger.
4.8.3 Vedrørende dokumentation henvises til pkt. 4.2.1 / 4.2.2
4.9 Retten til at tilbagekalde samtykke
4.9.1 Du har til enhver tid ret til at tilbagekalde dit samtykke i forbindelse med din tilmelding til vores nyhedsbrev.
4.9.2 Vedrørende dokumentation henvises til pkt. 4.2.1 / 4.2.2
4.10 Retten til at klage
4.10.1 Du har til enhver tid ret til at indgive en klage til Datatilsynet, Borgergade 28, 5, 1300 København K over vores behandling af dine personoplysninger.
5. Sletning af persondata
5.1 Personoplysninger, som vi registrerer om dig igennem vores hjemmeside, opbevares som udgangspunkt i 5 år, såfremt der ikke er aktivitet på kontoen. Ved aktivitet menes, at der bliver foretaget et køb, ændret oplysninger eller logget ind. Kundekonto bliver således udelukkende slettet, såfremt kontoen har været inaktiv i 5 år.
5.2 Alle fakturaer opbevares i 5 år fra udgangen af regnskabsåret i overensstemmelse med bogføringsloven. Efter 5 år anonymiseres alle fakturaer.
5.3 Alle købsoplysninger slettes automatisk efter 5 år.
5.4 Oplysninger, som vi har indsamlet i forbindelse med, at du har givet dit samtykke til, at vi må sende dig nyhedsbreve, slettes, hvis du tilbagekalder dit samtykke, jf. pkt. 4.8.
6. Datasikkerhed
6.1 Vi har implementeret passende tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger mod, at personoplysninger hændeligt eller ulovligt tilintetgøres, fortabes, ændres eller forringes samt mod, at de kommer til uvedkommendes kendskab eller misbruges.
6.2 I forbindelse med implementeringen af de organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger har vi fastsat retningslinjer for, hvilke medarbejdere der har adgang til dine data, således at kun de medarbejdere, der nødvendigvis må tilgå dine data, har adgang til disse.
7. Cookies
7.1 DataHuset.dk benytter sig på hjemmesiden www.datahuset.dk af cookies til at forbedre brugeroplevelsen samt personalisering af indhold og annoncer. Denne information deles med tredjepart, eksempelvis Google og Facebook, og cookies anvendes til anonym sporing på tværs af hjemmesider. Ved at bruge vores site godkender du brugen af cookies.
7.2 En cookie er en lille datafil, der giver mulighed for at lagre oplysninger eller tilgå allerede lagrede oplysninger på din computer fra den hjemmeside, du besøger. Cookies bruges af langt de fleste hjemmesider i dag. Cookies er med til at sikre, at hjemmesidens funktioner fungerer, som de skal, og de bruges til at kunne genkende din computer ved tilbagevendende besøg. Der lagres ikke nogen personlige informationer i vores cookies, og de kan ikke sprede virus eller andre skadelige programmer.
7.3 Herunder findes en liste over de cookies, som DataHuset.dk bruger for at forbedre brugeroplevelsen:
7.4 Såfremt du ikke ønsker at tillade cookies, findes på erhvervsstyrelsens hjemmeside en guide til, hvordan dette kan gøres. Fremgangsmåden er forskellig, alt efter hvilken browser man benytter.
8. Kontaktoplysninger
8.1 DataHuset.dk er dataansvarlig for de persondata, som indsamles via hjemmesiden.
8.2 Hvis du har spørgsmål eller bemærkninger til denne Persondatapolitik, kan du kontakte:
DataHuset Kerteminde
Strandvejen 31
DK-5300 Kerteminde
Danmark
Tlf.nr.: 65361191
E-Mail: support@datahuset.dk
9. Ændringer i persondatapolitikken
9.1 Vi er til enhver tid berettigede til at foretage ændringer i denne persondatapolitik. Det vil altid fremgå nederst på siden, hvornår persondatapolitikken senest er opdateret.
9.2 Såfremt du ikke kan acceptere den ændrede politik, har du ikke mulighed for at fortsætte brugen af hjemmesiden.
10. Versioner
10.1 Dette er version 1.0 af DataHuset.dk’s persondatapolitik dateret den 25. maj 2018.